Focus, vaart en frisse energie
Veel ondernemers zijn veelzijdig, vinden veel leuk en verzinnen steeds weer nieuwe diensten die ze óók willen aanbieden. Ook Maartje Le Goff is zo’n ondernemer. Ze klopte bij ons aan omdat ze een ‘Paraplu’ wilde maken.
Kopen vanuit bewondering
Zonder dat we ons daar vaak van bewust zijn, kopen we regelmatig vanuit bewondering. Dat is ook precies waarom zoveel ondernemers (met name businesscoaches) laten zien hoe succesvol ze zijn. Omdat dat werkt. Voor hen. Maar dus niet voor iedereen.
Waarom ik jeuk kreeg van de boodschappen van veel businesscoaches
Ik heb me vaak geërgerd aan de boodschappen van veel businesscoaches. Boodschappen als: “Ontdek hoe je een klantmagneet wordt” of “In dit webinar leer ik je hoe je een omzet maakt van 100.000 euro per jaar”.
Sorry Petri
Selma heeft een idee voor een Reel. Een gekke video voor op Instagram waarin ik de hoofdrol zal spelen. Het wordt mijn eerste Reel en die maakt nogal wat los. Zowel bij de kijkers als bij mij.
Waarom wij niet naar je e-mailadres vragen
De e-books op onze website kun je gratis downloaden. Echt gratis. Je hoeft dus ook geen e-mailadres achter te laten om toegang tot de e-books te krijgen. Er zijn twee belangrijke redenen dat wij niet naar je e-mailadres vragen.
Wat is een Paraplu?
Kort gezegd vertegenwoordigt jouw Paraplu jouw visie. Hiermee bedoel ik niet je visie op jouw vak, want dat is wat veel ondernemers denken. Met je visie bedoel ik datgene wat jij gelooft dat er nodig is zodat jouw klant het gewenste resultaat bereikt.
Alles gaat weer voorbij
Gelijkmoedigheid. Je hoort het niet zo vaak. Ik denk dat we tegenwoordig eerder ‘zen’ zouden zeggen. Het is een woord dat eigenlijk geen uitleg behoeft. Volgens mij begrijp je het meteen, ook als je het voor het eerst hoort. Althans, zo was het voor mij.
De 40-20-40 regel
Wat doe jij als je een tekst moet schrijven? Bijvoorbeeld de tekst voor een offerte, een social media post of je website? Waarschijnlijk ga je achter de computer zitten en begin je te typen.
Waarom wilskracht je vaak op het verkeerde been zet
Hardlopen. Ik hou ervan. Maar om nou te zeggen dat het een vast onderdeel van mijn dagelijks leven is? Nou nee. Ik ben al heel vaak van voren af aan begonnen met een trainingsschemaatje, met daarbij het ideaalbeeld voor ogen…
Waarom alleen het medicijn verkopen niet werkt
Ik zie het vaak bij trainers en coaches. Dat ze een bepaalde methodiek geleerd hebben en daar zo enthousiast over zijn dat ze het iedereen willen leren. Vaak ook omdat ze zelf ervaren hebben wat de positieve effecten hiervan zijn en dit iedereen gunnen.
De charismatische overtuigingskracht
Je natuurlijke overtuigingskracht kun je zien als het ‘haakje’ waarop mensen bij je aanhaken. Het is datgene wat ervoor zorgt dat mensen vertrouwen in je krijgen en waardoor mensen het gevoel krijgen: “Bij jou moet ik zijn”. Er zijn er drie verschillende overtuigingskrachten.
Times Square op social media
New York. Tijdens mijn allereerste bezoek in 2003 word ik meteen verliefd op deze stad. De reuring, de energie, ik vind het geweldig. Bovendien is het alsof je continu in een film rondloopt, omdat je alle bekende plekken al eens in films hebt gezien.
Begin bij het eind
Ik weet nog goed dat ik voor mezelf begon. Dat was op 1 januari 2005, toen ik me als zelfstandig trainingsacteur inschreef bij de KvK. In die periode was ik net ‘The 7 habits of highly effective people’ van Stephen Covey aan het lezen.
Beloofd is beloofd
In oktober 2022 voelde ik ineens (en voor het eerst in mijn leven) de urgentie om mijn gedachten op papier te zetten. Ik was op dat moment al een tijdje bezig met Human Design en volgde toen ook al de opleiding tot BG5 business consultant (BG5 is de zakelijke variant van Human Design).
Hoe kom je aan een goede tagline voor op je website?
Wat doe je als je een website voor de eerste keer bezoekt en het wordt je niet snel duidelijk waar de website over gaat? Juist: dan klik je de website weg. Dit geldt dus ook voor de bezoekers van jouw website. Ook zij vragen zich af: "Waar gaat deze website over en is dit iets voor mij?".
Kom van dat dak af!
Toen ik voor het eerst kennismaakte met Human Design en mijn type (Reflector) ontdekte, deed ik meteen wat iedereen doet: zoeken op internet naar meer informatie. Wat ik daar las over de Reflector gaf direct heel veel herkenning.
Angst is soms best een goede raadgever
In september 2020 verhuisden wij van Ede naar Renswoude. Ons kantoor bleef in Ede, dus dat betekende dat we op 12 km van ons kantoor kwamen te wonen. Aangezien Selma en ik nooit dezelfde werktijden hebben, hadden we dus een extra vervoersmiddel nodig.
Het effect van één appje
Zomaar een zaterdagochtend bij ons thuis. Een appje van vriendin X: de eetafspraak van die avond met haar en haar man kan niet doorgaan. Oké, change of plans. Geen probleem. Selma en ik besluiten om die dag dan lekker helemaal niks te doen.
Wat is Human Design?
Human Design is een synthese van verschillende esoterische stromingen en reguliere wetenschappen: enerzijds de astrologie, de Indiase chakraleer, de Chinese I’Ching en de Joodse Kabbala, en anderzijds de astronomie, de kwantummechanica, de biochemie en de genetica.
Als je geen doelgroep kunt kiezen
Ik sprak onlangs een coach die me vertelde dat ze een probleem had. Een probleem waar ze maar niet uitkwam. Ze liep namelijk vast bij het kiezen van een doelgroep. Deze coach – laten we haar Ellen noemen – had gehoord dat je als ondernemer een doelgroep moet kiezen.